Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
14.01.2013 10:40 - НОВ ИЗБИРАТЕЛЕН ЗАКОН - ІІ
Автор: balkan1 Категория: Политика   
Прочетен: 1203 Коментари: 0 Гласове:
0

Последна промяна: 14.01.2013 12:18



Чл. 100. Екземплярите от протокола за Зоналната обобщаваща и Централната контролна комисия се предават от председателя или заместник-председателя, секретаря и член на комисията на общинската организационна комисия. Останалите книжа и материали се предават в деловодството на общинската ад
Чл.101.
(1) Общинската организационна комисия приема, проверява за пропуски и обработва информацията от секционните протоколи.
(2) Когато общинската избирателна комисия установи пропуски или очевидни фактически грешки в секционния протокол, тя събира секционната комисия за отстраняването им.
(3) При приемане на секционния протокол общинската организационна комисия издава подписана разписка, съдържаща числовите данни от протокола. Членовете на секционната комисия прикрепят тази разписка към извлеченията от секционния протокол.
Чл.102. (1) Въз основа на данните от секционните протоколи общинската организационна комисия отчита резултатите от гласуването и съставя обобщен общински протокол.
(2) Общинският протокол е в два идентични екземпляра изработен на двупластова индигирана хартия. Всеки екземпляр е на един лист с обособени страници. Преди попълване на протокола се съставя чернова, която по форма и съдържание е еднаква с него.
(3) За окончателно избран кандидат се смята този, който е получил най-много гласове.
(4) Когато двама или повече кандидати са получили най-много, но равен брой гласове, се произвежда втори тур до 7 дни от датата на произвеждането на първия тур в неработен ден.
(5) На втория тур за избран се смята кандидатът, получил най-много действителни гласове. При равен брой гласове, поради което няма избран кандидат, президентът по предложение на Централната контролна комисия насрочва нов избор за кандидат за съответната служба.
Чл.103. (1) Общинския протокол се подписва от всички членове на комисията.
(2) След подписването председателят обявява избрания кандидат и съобщава резултатите от гласуването.
(3) При констатиране на очевидна фактическа грешка в обобщения протокол на общинската организационна комисия не могат да се извършват поправки. Зоналната обобщаваща комисия, констатирала грешката прави справка със секционните протоколи в общината и съставя свой обобщен протокол, като съхранява и грешния протокол.
(4) Член на общинска избирателна комисия не може да откаже да подпише протокола. Когато член на комисията не е съгласен с отразеното в протокола, той го подписва с особено мнение.
(5) Когато член на комисията е обективно възпрепятстван да подпише протокола, това се отбелязва, като се посочват и причините.
(6) Неподписването на протокола от член на комисията не го прави недействителен.
(7) Извлечение от протокола се поставя на видно място пред сградата, в която се помещава общинската избирателна комисия.
(8) Кандидатите, застъпниците, журналисти и всички граждани имат право да правят фотокопия от общинския протокол, след официалното му оформяне и подписване.
Чл.104. Общинските организационни комисии създават база данни чрез компютърна обработка на секционните протоколи в избирателния район.
Чл.105. (1) Председателят или заместник-председател, секретарят и член на общинската организационна комисия предават на Централната контролна комисия първия екземпляр на общинския протокол, първите екземпляри от секционните протоколи и копия на разписките по чл.98 не по-късно от 48 часа след получаване на секционните протоколи.
(2) След проверка на книжата по ал.1, Централната контролна комисия съставя,подписва и предава приемо-предавателен протокол на общинската организационна комисия.
(3) Книжата и материалите на общинската комисия, с изключение на предназначените за Централната контролна комисия, се предават на Зоналната администрация, на чиято територия е разположена тази комисия.
(4) Изборните книжа и материали се съхраняват запечатани от общинските и зонални администрации до следващите избори.
Чл.106. (1) Класирането и резултатите от всички избори се обявяват от Централната контролна комисия: - за избори на ръководни лица в службите на местна администрация - поименно за всеки кандидат и длъжност в Зона, Община и кметство; - за избори на ръководни лица в държавните служби – поименно за всеки кандидат по длъжност.
Чл.107. Централната контролна комисия обявява окончателните резултати от гласуването не по-късно от три дни след изборния ден;
Чл.108. Кандидатите, участвали в изборите, могат да оспорват законността на избора чрез посочените в Конституцията органи пред Конституционния съд в срок не по-късно от 14 работни дни от обявяването на резултатите от Централната контролна комисия.
Чл.109. (1) Централната контролна комисия създава база данни чрез компютърна обработка на: - секционните протоколи от страната; - избирателните списъци с реално гласувалите избиратели по секции, съдържащи номерата на НЗК на гласувалите.
(2) Данните от базата със секционните протоколи се сравняват с базите данни на общинските организационни комисии. При наличие на разлики, както и при установяване на очевидни фактически грешки, Централната контролна комисия се произнася с решение по всеки от случаите, дава указания за отстраняване на грешката и актуализира базата си данни. (3) Данните от базата с реално гласувалите избиратели по секции, съдържащи номерата на НЗК на гласувалите, ЦКК изпраща в държавната служба „Човешки ресурси и трудова заетост“ за проверка избирателните права на всеки гласуващ. При констатирани нарушения /гласуване с фалшива НЗК/, ЦКК отправя писмена молба до Конституционния съд за наказателно производство срещу гласоподавателят-нарушител по бързата процедура.
(4) Резултатите от изборите се определят според актуализираната база данни.
(5) Когато разликите по ал. 2 и ал.3 са от естество да променят изборния резултат, Централната контролна комисия съобщава за тях на заинтересуваните кандидати.
(6) Бюлетинът на Централната контролна комисия се публикува според актуализираната база данни.
(7) Окончателно актуализираната база данни на Централната контролна комисия се предоставя на: Президента, Председателя на Общото народно събрание, библиотеки, университети, Българската академия на науките.
(8) Базата данни по ал.7 не може да се променя и/или разпространява без разрешение на Централната контролна комисия.
Глава десета
ПРЕДСРОЧНО ПРЕКРАТЯВАНЕ НА ПЪЛНОМОЩИЯ
Чл.110. Пълномощията на основни ръководни лица се прекратяват предсрочно по ред и условия, определени в Конституцията на Конституционна България и настоящия закон.
Чл.111. При предсрочно прекратяване на пълномощията на основно ръководно лице Централната контролна комисия обявява следващия по резултати кандидата.
Глава единадесета
АДМИНИСТРАТИВНО НАКАЗАТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ
Чл.112. (1) Който наруши разпоредбите на този закон, се наказва с глоба от 50 000 до 500 000 лв., когато деянието не представлява престъпление.
(2) Длъжностно лице, което умишлено извърши нарушение по ал.1, се наказва с лишаване от свобода за 10 години.
Чл.113. Актове за констатиране на нарушенията се съставят от Управителите на общинските администрации по решение на съответната комисия в тридневен срок от
получаване на сигнала или жалбата за нарушението.
Чл.114. Наказателните постановления се издават от Губернатора на Зоната по местоживеене на нарушителя в тридневен срок от получаване на преписката. Ако актът е срещу общинския управител, акта се съставя от съответната зонална администрация.
Чл.115. Установяването на нарушения, съставянето на актове, издаването и обжалването на наказателни постановления се извършва по реда на Закона за административните нарушения и наказания и Административнопроцесуалния кодекс.
Допълнителни разпоредби
§ 1. По смисъла на този закон:
1. "документ за самоличност" е:
а) лична карта;
б) личен (зелен) паспорт само за граждани, ползващи привилегията на разпоредбата на § 9а от преходните и заключителните разпоредби на Закона за българските документи за самоличност;
в) свидетелство за правоуправление на МПС;
г) паспорт (задграничен) на гражданин, намиращ се в деня на изборите в чужбина;
д) моряшки паспорт на гражданин, намиращ се в деня на изборите на плавателен съд под български флаг;
е) военна карта на кадрови военнослужещ от българската армия.
2. "наблюдатели" са:
а) представители на чуждестранни парламенти, Организацията ОН, Организацията за сигурност и сътрудничество в Европа, на чуждестранни партии и движения поканени чрез Дипломатическия корпуса;
б) упълномощени членове на български неправителствени организации;
ПРЕХОДНИ И ЗАКЛЮЧИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ
§ 1.
Този закон отменя:
1. Закона за избиране на народни представители, общински съветници и кметове (обн., ДВ, бр. 69 от 1991 г.; изм., бр. 70, 76 и 98 от 1991 г.; частично отменен със Закона за местните избори - ДВ, бр. 66 от 1995 г., относно произвеждането на избори за общински съветници и кметове, бр. 22 от 1997 г. - Решение № 4 на Конституционния съд от 1997 г.; изм., бр. 24 от 2001 г.).
2. Закона за народните представители и народните съветници (обн., ДВ, бр. 32 от 1977 г.; изм., бр. 72 от 1981 г., бр. 27 и 87 от 1986 г., бр. 77 от 1991 г.).
3. Всички предходни закони, разпоредби, подзаконови и нормативни актове, свързани с изборните права на гражданите.
§ 2. Законът влиза в сила от деня на обнародването му в "Държавен вестник".
Времето на моята логика, на моята философия за нов живот наближава. Тя ще обхване цялото човечество и интелекта ще победи човешкия индивид, а Единствен верен съдник на споделената тук логика ще е времето. 20 МАРТ 2003г. о.з. инж. полк.В.Василев Шотландия
ЗАДГРАНИЧЕН РЕВОЛЮЦИОНЕН ЩАБ "СВЯТА И ЧИСТА БЪЛГАРИЯ"
www.facebook.com/ajax/messaging/attachment.php



Тагове:   нов,   закон,   избирателен,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: balkan1
Категория: Политика
Прочетен: 3247340
Постинги: 531
Коментари: 287
Гласове: 1242
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031