Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
31.01.2015 21:16 - ЗАГОРКА
Автор: balkan1 Категория: Политика   
Прочетен: 1565 Коментари: 0 Гласове:
0

Последна промяна: 28.06.2016 15:36


image 
Историята на пивоварна Загорка в дати и снимки

image

 

През 1902 година отваря врати „Бирарията”, както всички старозагорци наричат тогава пивоварната фабрика на д-р Кожухаров. Вкусил от хубавото чешко пиво по време на студентските си години в Прага, той решава да развие акционерно дружество „Бъдащност” и да започне производството на бира в региона.

 

image
Пивоварна „Бъдащност” е закупена от търговско-индустриално дружество „Тракия“, създадено в 1917 година по идея на старозагорците Никола и Злати Златеви, наследници на богата търговска и банкерска фамилия.
Първият български майстор-пивовар Андрей Брашованов, завършил пивоварното училище в Грима, Германия, започва работа в пивоварната на братя Златеви през 1918. По-късно той става един от утвърдените специалисти-пивовари в страната. Издава първия български учебник по пивопроизводство и ръководи курсове за обучение на пивоварни специалисти.
През януари 1921 започва работа пивоварна фабрика „Тракия“ – значително модернизирана, снабдена с нови машини и инсталации. Висококачественото пиво, произвеждано там, заема трето място в страната по продажби.

 

image
Търговско-банкерска фирма „Братя Златеви“ е обявена в несъстоятелност и пивоварната затваря врати. Годината е 1927-ма.
През 1949 година Андрей Брашованов дава идеята пивоварна „Тракия“ да заработи отново и благодарение на него ЗАГОРКА съществува във вида, в който я познаваме днес.

 

image
На сесия на Градския народен съвет през 1955 е гласувано решение възобновената пивоварна да се нарече ЗАГОРКА по предложение на Иван Тодоров, технологът на държавното стопанско предприятие „Винпром“. Названието е благозвучно и лесно разпознаваемо, има пряка връзка с името на града.

 

image
През април 1958 новата фабрика влиза в експлоатация. Ремонтът на пивоварната е завършен и са произведени първите хектолитри пиво с името „Загорка“.

 

image
За първи път, през август 1959, на пазара излиза бутилка с бира Загорка, на която по автоматичен начин е поставен етикет и е затворена с метална кроненкорка (коркова капачка тип корона). Преди това този процес се е извършвал ръчно.
За първи път се провежда рекламна кампания по радиото, местната и националната преса. Разпространен е и рекламен плакат на марката Загорка в цялата страна./1961/

 

image
image

Внедрява се Система за бездефектен труд, известна като „Саратовска система“. Включва комплекс от мерки и критерии за различните етапи на производството, като спазването им се контролира ежедневно./1970/

 

image
Пивоварна „Загорка“ получава орден „Георги Димитров“ за постигнати високи трудови успехи и качество на продукцията. За директор е назначен Моньо Марков, който управлява завода до 1992 г. С името му се свързва обновяване и модернизиране на пивоварните процеси./1975/

 

Пивоварна „Загорка” е първото предприятие в системата на ДСО „Българско пиво”, което разработва и приема 20 мерки за управление на качеството на продукцията./1977/
За първи път в пивоварната се внедрява в производство луксозно светло пиво. /1979/

 

image
Започва генерална реконструкция на завода. Тогава за първи път се доставя линия за пълнене на пиво в метални опаковки – кен, с капацитет 12 000 кена в час. Монтират се 22 цилиндрично-конични танка в отдела по ферментация и депозит. „Загорка” става комбинат с пивоварен завод, малцова фабрика и фабрика за бутилиране на пивото./1984/

 

image
Съвместно дружество, създадено от HEINEKEN и Coca Cola HBC закупува, 80% от акциите на „Загорка“ ЕООД от Агенцията по приватизация. Платената в брой сума от $ 21 700 000 прави пивоварната най-скъпо продаденото предприятие в бранша по това време. /1994/
Димитър Алексиев оглавява компанията като Изпълнителен директор. В продължение на 10 години той и екипът му успешно развиват бизнеса и превръщат ЗАГОРКА от компания на 2-ро място, много зад тогавашния лидер, в безспорен победител на пазара. Понастоящем Димитър Алексиев заема позицията Управляващ директор за Централна Европа в офиса на HEINEKEN в Амстердам./1995/

 

image
През 2002 година Пивоварната посреща своята стогодишнина като пазарен лидер с 26% пазарен дял.
„Пивоварна Ариана“ АД се влива в „Загорка” АД. Две години по-късно производството на бира „Ариана“ се премества в Стара Загора./2003/
За първи път се представя бутилка със защитна капсула на гърлото – Магнум бутилка от 1,5 л PET. Магнум е специфичен вид оръжейна амуниция, по-мощна от стандартната и символизира сила и заряд. /2007/

 

image
Годината 2012 е година на иновациите – Zagorka Rezerva, Zagorka Fusion и Ариана Радлер Лимон изненадват потребителите с качество и запомнящи се вкусове. Летният вариант на Ариана се превръща в безспорен фаворит и заема първо място по продажби в категорията на бирените миксове.

image



zarata.org/
През 2013 година „Загорка“ АД е отличена с приза на МОСВ „Зелен бизнес“ в категорията голям бизнес от националната кампания „Зелена България“, финансирана от Оперативна програма „Околна среда 2007-2013”. Наградата е за цялостен принос на компанията в опазването на околната среда. Почетната статуетка е връчена лично от министър Искра Михайлова на новоназначения изпълнителен директор Николай Младенов. Той завръща традицията компанията да бъде управлявана от българин. Младенов е най-младият изпълнителен директор, който оглавява компания от семейството на Хайнекен.


zarata.org/

 




Гласувай:
0
0



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: balkan1
Категория: Политика
Прочетен: 2017598
Постинги: 529
Коментари: 287
Гласове: 1152
Календар
«  Юни, 2019  
ПВСЧПСН
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930